آموزش محتوا نویسی سئو
۵۱ منبع برای آموزش رایگان سئو وبلاگ، پادکست، یوتیوب و ابزار رایگان چطور
بنابراین یک عکس از کفش خود گرفته و در جستجوی گوگل پرسش خود را مبنی بر مناسب بودن این کفش برای کوهنوردی مطرح میکنید. گوگل با درنظر گرفتن تصویر و مرتبط کردن آن با سوال شما، قادر است محتوای بلاگی را پیشنهاد دهد که فهرستی از بهترین کفشها برای کوهنوردی را معرفی مینماید. اما مسئلهای که پیش میآید، شما میتوانید انتخاب کنید که از چه کسانی آموزش ببنید و خودتان را در مسیر درست و صحیح قرار دهید. پس از کلماتی مثل آموزش سئو حرفهای و موضوعات مشابه به راحتی گذر کنید و توجه زیادی به آنها نداشته باشید. در بحث یادگیری سئو از پایه باید گفت این 4 مورد جزو اساسیترین و مهمترین سرفصلهای یادگیری سئو هستند که شما باید آنها را یاد بگیرید تا بتوانید به دنیای سئو و بهینه سازی سایت قدم بگذارید. یکی از مفاهیم مهم در آموزش سئو، رتبه یا اعتبار دامنه یا سایت است که کیفیت و قدرت کلی سایت شما را تعیین میکند.
دقت کنیم که منظور ما از محتوا تنها متن نیست بلکه مجموعهای از تصویر، ویدیو، فایل صوتی، اینفوگرافی، کتاب، المانهای بصری و حتی ابزارهای کاربردی است. در طول آموزش به یک حوزه (مثلا لینک سازی) علاقهمند میشویم و ساعتها در موردش مطالعه و تحقیق میکنیم ولی سایر حوزههای سئو مثل تکنیکال و محتوا را به درستی یاد نمیگیریم. هرچقدر شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربران بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و هرچقدر که بستر مناسب تری برای آنها فراهم کرده باشید نرخ تبدیل به مشتری افزایش خواهد یافت. علاوه بر اینها، متون سئو باید تا حد امکان گسترده باشند، زیرا هرچه محتوای یک صفحه بیشتر باشد، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در لیست بالا در موتورهای جستجو وجود دارد. سئو و محتوا مکمل یکدیگر هستند، بنابراین استفاده از تکنیکهای باکیفیت برای اطمینان از ترافیک و تعامل بیشتر در وبسایتتان مهم است. اگر در مورد سئو، محتوا یا نحوه کار آنها با یکدیگر سؤالی دارید و یا دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید حتما نگاهی به دیگر مقالات آموزشگاه دارکوب بیندازید.
پیشنهاد میکنیم 2 تا 6 ماه زمان برای این مرحله صرف کنیم و در کنار یادگیری مداوم هر چه آموختید را اجرا کنیم. در عصری زندگی میکنیم که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، در دنیای سئو این تغییرات سریعتر هم هستند. با جستجو در گوگل و مطالعه منابع رایگان ممکن است محتوایی را انتخاب کنیم که کارایی و معنای خود را از دست داده باشد و به دلیل اینکه هنوز قدرت تشخیص درست نداریم آن را به عنوان یک منبع معتبر بپذیریم. میتوانید با پرداخت ۷۰ هزارتومان دوره بعد آن را رزرو کنید تا به محض باز شدن ثبتنام، اولین نفری باشید که مطلع میشوید. هنگام ثبت نام مبلغ ۷۰ هزارتومان از هزینه ثبت نام شما کسر میگردد.
در این محتوا به طور اختصاصی به موضوع سئو محتوا پرداخته شده است. برای درک اهمیت سرعت سایت بهتر است بدانید آمازون هر 100 میلی ثانیه تاخیر در لود شدن سایت را علت کاهش فروش یک درصدی این فروشگاه بیان کرده است. از سوی دیگر سرعت سایت برای کاربرانی که چندین نتیجه جستجو را باز میکنند و به سراغ سریعترین تب میروند نیز مهم است و از این طریق ترافیک را افزایش میدهد. دلیل این موضوع جلوگیری از سو استفاده و کلاه برداری سایتهای اینترنتی بوده است. از این رو اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، لازم است به آن توجه کنید تا هیچگاه به دام این الگوریتم بیرحم نیوفتید. شما میتوانید با جلوگیری از قراردادن محتوای اسپم، طراحی مناسب سایت، درج اینمادها و شمارههای تماس تا حد زیادی سایت خود را قابل اعتماد کنید.
اگر در هریک تنها یک مقاله قرار بگیرد چندان ازنظر سئو تأثیری ندارد. اما اگر شما بتوانید از چنین تگهایی استفاده کنید که نه دستهبندی محسوب میشود و نه امکان استفاده در جای دیگر را دارد. پسازاینکه وبسایت موردنظر خودتان را باز کردید متن نوشته خودتان را کپی کرده و در آن Paste کنید. همچنین حتماً در نظر داشته باشید که هنگام آپلود تصویر باید حتماً 4 کادری که در سمت چپ شما قرار دارد را پرکنید .این مورد شامل عنوان، نام، متن جایگزین و توضیح میباشد. در اینجا در هر چهار کادر موجود عبارت کتاب اثر مرکب را وارد میکنیم. البته در همه تصاویر این عبارت را نباید وارد کنید و در ادامه نحوه نوشتن آن را به شما آموزش میدهیم.
دقت داشته باشید که این مسئله به معنای ایجاد یک عنوان صفحه بسیار بلند نیست. چرا که گوگل عنوان صفحات بلند را از جایی به بعد قیچی کرده و با سه نقطه نمایش می دهد. بنابراین بهتر است که کلمه کلیدی اصلی محتوا را در ابتدای عنوان صفحه قرار دهید. برای جلوگیری از قیچی شدن عنوان محتوا، آن را زیر 70 کاراکتر بنویسید. یکی از معیارهای گوگل برای تشخیص لینک سازی غیرطبیعی و جریمه سایتها، توجه به تنوع انکرتکست و تعادل میان لینکهای فالو و نوفالو است.
بنابراین من در ادامه مطلب حالت نرمال که برای اکثر وبسایتها مفید است را توضیح دادهام. تدوین استراتژی لینکبیلدینگ نیاز به تجربه و تحقیق زیاد دارد و با توجه جزئیات هر پروژه میتواند متغیر باشد. در ادامه آموزش رایگان سئو با رویکردها و استراتژیهای جدید لینکبیلدینگ آشنا خواهید شد. اگر سایت شما تازه تاسیس است و هیچ صفحه ایندکس شدهای در گوگل ندارد؛ پیادهسازی https روی سایت بسیار ساده است. فقط کافی است با ارائه دهنده هاستتان تماس بگیرید و از آنها بخواهید پروتکل SSL را روی سایتتان نصب کنند تا سایت شما با HTTPS نمایش داده شود.
این آموزش به شما کمک می کند تا مطالب خواناتری برای سایتتان بنویسید. در ادامه نیز اطلاعاتی در مورد نوشتن محتوا در سایت های چند زبانه پرداخته و تکنیک های جامعی را در مورد سئو نویسی برای شما آماده کرده ایم. در ادامه میتوانید مفاهیم و اصطلاحات مهم در حوزه لینک سازی خارجی را مطالعه کنید. به مهمترین و موثرترین فاکتور در سئو خارجی یعنی لینک سازی رسیدیم. کسب لینک از سایر سایتها، در سریعترین زمان بیشترین تاثیر را بر رتبه ما به ویژه در یک عبارت خاص (انکرتکست استفاده شده) میگذارد و به همین دلیل محبوبیت بالایی در میان متخصصین سئو دارد.
در آموزش تحقیق کلمات کلیدی به صورت کامل به استراتژی سئو و یافتن کلمات کلیدی مناسب پرداختیم. تحقیق درباره کلیدواژه ها بسیار مهم است اما حتما باید به قصد افراد از جستجو در اینترنت نیز فکر کنید. برخی ممکن است به دنبال یک محصول خاص باشند و برخی دیگر ممکن است در حال مقایسه کردن محصولات مختلف با یکدیگر باشند. در مثالی که قبلا مطرح کردیم، فردی که عبارت کلیدی “تعمیر کولر” را جستجو می کند، ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد، به همین دلیل، لازم است که صفحات برای همه عبارات کلیدی مرتبط بهینه سازی شوند. آدرس صفحه شما باید کوتاه، ساده و حاوی کلمه کلیدی باشد تا بیشترین تأثیر را روی تولید محتوا سئو شده سایت داشته باشد. افزونههایی مانند Yoast SEO بهینه سازی سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان میکند.
در این صفحه ابتدا ۳ ویدیو آموزش سئو محتوا را مشاهده میفرمایید و سپس به معرفی اجزای مختلف این مبحث پرداختهایم. آموزشهای رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلمهای آموزش سئو است. آموزشهای حرفهای ما شامل دورههای آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. در این صفحه سعی کردم ابتدا یک مسیر مشخص برای یادگیری سئو ترسیم کنم تا به صورت گام به گام آن را دنبال کنید. به موازات آن، من به شما توصیه میکنم که آخرین بهروزرسانیهای مرتبط با سئو و اخبار موتورهای جستجو را دنبال کنید تا از جدیدترین روندها و اخبار در مورد چیزهایی که آموختهاید مطلع شوید.
تولید محتوا، یک دنیای بسیار گسترده بوده که زیرشاخههای متعددی را در خود جای داده است. به همین دلیل شما باید انواع شاخههای تولید محتوا را بشناسید و متوجه شوید که کدام شاخهها درآمد بیشتری دارند. سپس با کسب مهارت و ارتقای خود در هر یک از این شاخهها، درآمد خود را چندین برابر افزایش دهید. محتوای تصویری شامل عکسها، اینفوگرافیکها، نمودارها و هر نوع تصویر دیگری است که اطلاعات را به شکل بصری ارائه میدهد. این نوع محتوا به خصوص در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست بسیار محبوب است. تولید محتوای جذاب و مفید باعث میشود مخاطبان بیشتری را جذب کنید و مخاطبان فعلی را حفظ نمایید.
این محتوا باید به قدری خلاقانه و با وسواس نوشته شود تا بتواند کاربر را به سمت سایت هدف بکشاند. استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از قوی ترین استراتژیهای سئو خارجی است که بسیار محبوب است.هدف از انتشار رپورتاژ در یک سایت، معرفی خود و افزایش ورودی سایت است. علاوه بر آن گرفتن بک لینک از یک سایت معتبر امتیاز بزرگی محسوب می شود که قطعا در بهبود سئو سایت تاثیر گذار خواهد بود. از مهم ترین بخشهای آموزش سئو خارجی می توان به بخش لینک سازی خارجی اشاره کرد. متخصصان سئو سعی می کنند با انجام لینک سازی طبیعی، این سیگنال را به گوگل بدهند که سایتشان اینقدر محبوب است که به آن لینک میدهند.البته انجام لینک سازی خارجی مثل شمشیر دو لبه است. به عبارت دیگر اگر گوگل متوجه شود که روشهای لینک سازی اسپم استفاده شده یا لینک سازی به صورت غیر طبیعی انجام شده، زنگ خطر را به صدا در می آورد.
بارها تجربه کردهایم که یک صفحه بعد از ورود بازدیدکنندگان زیاد از مجراهای تبلیغاتی به لندینگ مهمی در سایت تبدیل شده و حتی به عنوان یکی از Sitelinks های اصلی در گوگل نمایش داده میشود. مواردی که تا اینجا گفتیم بخش کوچک ولی مهمی از فرآیند تدوین استراتژی سئو بود. برای آموزش بهتر هریک از این مفاهیم میتوانید اصطلاحات زیر را مطالعه کنید و پس از شناخت مفاهیم در دوره تدوین استراتژی سئو آکادمی وبسیما شرکت کنید. با استفاده از لینکسازی داخلی میتوانیم صفحاتی که موضوعات مشابه دارند را به هم مرتبط کرده و از این طریق قدرت و اعتبار بیشتری به آنها بدهیم. مثلا صفحات کفش مردانه، کفش زنانه و کفش اسپرت میتوانند کلاسترهای جذابی برای پیلار اصلی سایت ما یعنی خرید کفش باشند.
البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیبهای اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن میسازند و بهکار میبرند. قبل از انتشار هر محتوا می بایست اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی اصلی در قسمت ابتدایی متن وجود داشته و از کلمات کلیدی متشابه در ادامه محتوا استفاده شده باشد. بعد از آن به زیبا سازی محتوا پرداخته و خوانایی آن را برای کاربران بهبود ببخشید. سپس تا آنجا که می توانید آن را در دیدگان کاربران زیادی قرار دهید. به عبارت دیگر هدف کاربران از جستجوی این عبارت، خواندن تعریف دقیقی از سئو داخلی است. اگر به پست سایت ما که رتبه یک گوگل را در این عبارت در اختیار دارد توجه کنید، مشاهده خواهید کرد که ما در محتوای این پست پاسخ دقیقی به این سوال داده ایم.
کسب رضایت کاربر و موتورهای جستوجو دو عاملی هستند که یک سایت را به موفقیت نزدیک میکنند. و در آخر برای این که جذابیت محتوای خود را چند برابر کنید، میتوانید از داستانها، مثالها، تجربههای شخصی و… استفاده کنید. اما تعدادی از الگوریتمها و آپدیتهای گوگل خیلی مهم و تاثیرگذار هستند و باید با نحوه کارکرد آنها آشنا باشیم. بدیهی است بخش اعظمی از یادگیری، پیادهسازی و کسب تجربه است و تا نکاتی که آموختهاید را پیادهسازی نکنید در واقع یادگیری شما تکمیل نشده است. پس روش اول دریافت بکلینک برای سایتهای مجلهای نوشتن مقالات تحلیلی است. یکی از راهکارها برای منظم کردن نقشه سایت این است که نقشه سایتتان چند بخشی باشد.
این کار دو مزیت بزرگ را به همراه دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. دوره سئو در مجموعه SEOEDU دورهای هست که به شما کمک میکند تا بتوانید مسیر یادگیری سئو سایت را کوتاهتر کرده و از تجربیات محمد دهقانی در حوزه seo استفاده نمایید. در نهایت به بهترین شکل ممکن سئو را یاد گرفته و در نتایج گوگل بدرخشید. افزایش اعتبار دامنه یا DR مزیتهای بسیاری دارد که در آموزش سئو این صفحه کمی راجع به آن اشاراتی داشتیم. مثلا میتوان به افزایش ارزش سایت برای تبلیغات و بک لینک سازی، جذب اعتبار و توجه گوگل در این بخش اشاره کرد.
حتما در محتوای سایت خود لینک هایی به سایر صفحات مرتبط داده تا کاربران اطلاعات بیشتری از موضوعات مشابه بیابند. همچنین با این کار موتوهای جستجو نیز به پایش و ایندکس بیشتر سایت شما خواهند پرداخت. در این پست می آموزید که چگونه یک محتوای سئو شده بنویسیم و با روش های نوشتن محتوای مناسب برای سئو آشنا خواهید شد. همچنین یاد می گیرید که چگونه به بهینه سازی محتوای سایت برای کاربران و موتورهای جستجو بپردازیم. میزان ارتباط یک صفحه عموما با توجه به محتوای متنی موجود در آن صفحه سنجیده میشود.
حال که موضوع خود برای نوشتن را مشخص کرده اید، سئو نویسی شروع خواهد شد. فرایند سئو نویسی دارای سه مرحله آماده سازی، نوشتن و ویرایش محتوا است. اگر تازه با حوزه سئو آشنا شدید بهتر است که با دوره “نقطه صفر سئو” و مطالعه منابع رایگان در سایت آکادمی وبسیما شروع کنید. در ادامه اصطلاحات تخصصی این حوزه و منابع مورد نیاز برای آموزش سئو تکنیکال را به شما معرفی میکنیم. رسانههای شخصی یا تحت مالکیت ما میتوانند کمک زیادی به اعتبار برند ما کنند. مثلا یک صفحه پرمخاطب در یوتیوب یا پادکستی که دنبال کننده زیادی دارد با اینکه ماهیت شبکه اجتماعی به خود نمیگیرد ولی موجب معرفی برند و ایجاد وفادارای در مخاطب خواهد شد.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که متوجه شوید مشتریانتان نام محصولاتتان را با چه کلماتی جستجو میکنند. در فصل تحقیق کلمات کلیدی آموختید چگونه باید این پروسه را انجام دهید. صفحاتی که مشکل دارد را پیدا کنید، بررسی کنید و سپس با اطلاعاتی که در بخش سئو تکنیکال و قسمت افزایش سرعت سایت آموختید؛ صفحات مشکل دار را بهبود دهید. در ادامه آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته میخواهم سریعترین روش سئو سایتهای وردپرسی را به شما آموزش دهم. روش کار به این صورت است که آدرس صفحات سایت رقبایتان را در ابزارهای بکلینک چکر مانند seoreviewtools.com وارد میکنید و بررسی میکنید آنها از چه سایتهایی بکلینک رایگان گرفتهاند. شاید تنها مشکل طراحی رسپانسیو این است که سرعت را کمی در نمایش موبایل کاهش میدهد که با روشهایی که در همین فصل و در مورد افزایش سرعت سایت گفتم قابل بهبود است.
در این قسمت از آموزش سئو میخواهیم تا با هم ابزارهای بسیار کاربردی و مهم را که به ما کمک میکنند تا بتوانیم کلمات کلیدی وبسایت را پیدا کنیم به شما معرفی کنیم. هدف از سئو سایت زمانی معنا میدهد که شما استراتژی سایت خود را مشخص و بنا نهاده باشید. توصیه میشود که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهید به کار ببرید؛ چراکه کاربران در موتور جستجو آنها را سرچ میکنند و در نتیجه احتمال مشاهده و پیشنهاد مقالات شما بیشتر خواهد بود. در تعریف دیگر همچنین میتوان گفت به مجموعه اقداماتی که برای بهینهتر کردن وضعیت محتواهای درون یک سایت انجام میشوند، سئو داخلی یا On-Page SEO گفته میشود. این کارها اثرات مختلفی دارند که از آن جمله میتوان به افزایش نرخ تبدیل در سئو، کاهش نرخ بانس ریت، غنی سازی محتوا و افزایش کیفیت آن اشاره کرد.
قبل از روی کار آمدن الگوریتم مرغ مگس خوار معمولا سایتهایی در نتایج گوگل رتبه خوبی میگرفتند که از کلمات کلیدی با تکرار بیشتری استفاده میکردند. در فصل تولید محتوا و همچنین فصل سئو وردپرس در مورد سئو On-page مفصل صحبت کردم. در تمام صفحات سایت فروشگاهی میتوانید همان نکات را پیادهسازی کنید. این موضوع باعث میشود گوگل تا حدی راحتتر بتواند محتواهای سایت شما را درک کند و کاربران نیز متوجه ساختار صفحات سایتتان شوند. صفحه اصلی سایت؛ پرقدرتترین صفحه سایت است و این موضوع خیلیها را به اشتباه میاندازد و فکر میکنند هر کلمه کلیدی که در صفحه اصلی هدفگذاری کنند؛ به سرعت رتبه میگیرد.
مراحل تولید محتوای با کیفیت به ۴ بخش اصلی تقسیم میشود که در ادامه برایتان توضیح میدهم. هم کیفیت زیادی دارد و هم میتوانیم به بهانههای مختلف و طوری که کاربر آزار نبیند از درون مقالات به صفحات مهم و مرتبط لینک بدهیم. بعضی از صفحات که مهمتر هستند دهها کلمه کلیدی با هدف جستجوی یکسان نیز خواهند داشت که به آنها اختصاص یافته است. گام اول در تحقیق کلمات کلیدی یافتن ایدههای اصلی است که قرار است از دل آنها هزاران کلمات کلیدی در بیاید و برای شما جذب ترافیک کنند. امروزه تحقیق کلمات کلیدی از فاز سئو فراتر رفته و حتی در مقاصد بازاریابی نیز مورد توجه قرار میگیرد. در این فصل وارد فاز اجرایی میشوید و با مهمترین پروسه سئو یعنی تحقیق کلمات کلیدی آشنا میشوید.
یکی از مهمترین عواملی که در این شرایط باید آن را بررسی کنید، سئو تکنیکال است. با یادگیری آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) قادر خواهید بود در چهارچوب این الگوریتمها سئو سایت خود را پیش ببرید. همچنین با استفاده از تکنیکهای مختلف، نظر الگوریتمهای گوگل را به خود جلب کنید و به رتبه و جایگاه خوبی در صفحه سرپ برسید. فرقی نمیکند به دنبال دوره آموزش سئو در مشهد، تهران، یزد، اصفهان و غیره هستید. شما علاقمندان میتوانید همین حالا از دوره آموزش رایگان SEOEDU استفاده کرده و مسیر یادگیری مقدماتی این حرفه را از هر جایی که در کشور هستید شروع کنید.
وردپرس برای وب سایتهای ساده مقرون به صرفه تر است، در حالی که جنگو گزینه گران تری برای پروژههای سفارشی است. استفاده از جنگو رایگان است، اما به دلیل نیاز به توسعه دهندگان ماهر و زمان بیشتر برای ساخت یک وب سایت از ابتدا، هزینه توسعه می تواند بالا باشد. وردپرس برای کاربرانی که میخواهند با تمهای آماده به سرعت یک سایت بصری جذاب بسازند بهتر است. در صورت استفاده از افزونههای زیاد یا تم های بهینه سازی ضعیف، وردپرس ممکن است کند شود، اما میتوان آن را برای عملکرد بهتر بهینه کرد. جنگو امنیت داخلی قوی تری ارائه میدهد، اما وردپرس را میتوان با به روز رسانیهای منظم و اقدامات امنیتی خوب ایمن کرد.
همواره همه موسسات و شرکت ها در عصر امروزی به وب سایتی برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز دارند که توسط طراحان سایت و برنامه نویسان این عمل طراحی شده است. اما این پایان کار نیست، این خدمات و محصولات برای دیده شدن و فروش باید در گوگل و سایر موتورهای جستجو دیده شوند که انجام این کار به عهده سئو است. سئو یا بهینه سازی سایت به معنی فریب دادن گوگل نیست بلکه به معنی انجام قواعد و مقررات گوگل برای کسب اعتماد و بهبود رتبه سایت در گوگل است. قبل از آن که شروع به نوشتن محتوای خود کنید، باید در مورد کلمه کلیدی و موضوع صفحه یا مقاله تحقیق کنید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب و تکرار آن در سرتاسر متن باعث کسب رتبه خوب سایتتان میشود.
این ابزار بر خلاف بسیاری از ابزارهای معروف در این زمینه، از کلمات کلیدی فارسی نیز پشتیبانی می کند. بهعنوانمثال ما در اینجا “کتابهای دارن هاردی” را وارد میکنیم .این میتواند بسیار خوب و مفید باشد. چراکه ممکن است شما تعداد دیگری از کتابهای دارن هاردی را موجود داشته باشید و اگر در همین قسمت “کتاب” را وارد کنیم، همین را در محتوا به شما پیشنهاد میکند و شما آن را انتخاب میکنید. زمانی که شما این کار را انجام دهید در زیر تصویر عبارتی نوشته خواهد شد. در چنین حالتی این تصاویر ALT دارند و این کار برای سئو بسیار مفید است.
کدام محتوا برای سئو بهترین است؟محتواهایی که به نیاز کاربران پاسخ میدهند، بهروز هستند و از کلمات کلیدی مناسب استفاده میکنند، شانس بیشتری برای رتبهبندی بهتر دارند. برای تصاویر سایتتان حتماً از تگ alt استفاده کنید و در این تگ از کلمه کلیدی استفاده کنید. وقتی تگ Alt میگذارید به گوگل میگویید که موضوع عکس چیست و چه ارتباطی با متن دارد. حتی میتوانید با بهینهسازی عکسهای خود در Google Image رتبه بگیرید. سئو محتوا آسانترین بخش از سئو و بهینهسازی سایت است که در حین نوشتن محتوا انجام میشود. در ادامه تکنیکهای ساده سئوی محتوا را بیان میکنیم که به شما کمک میکند حتی در کلماتی که رقابت بالایی دارند، رتبه بگیرید.
این صفحات معمولا شامل مطالبی هستند که یک موضوع را با جزئیات مورد بررسی قرار میدهند. در حالی که برخی از این شغلها مهارتهای تخصصی نیاز دارند، اکثر آنها فرصتهای درآمدی بالایی را برای متخصصان فراهم میآورند. اگر شما هم به دنبال شغلی با درآمد بالا در حوزه کامپیوتر هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با پردرآمدترین شغلهای این رشته آشنا شوید و مسیر شغلی خود را به درستی انتخاب کنید. همراه ژاکت آکادمی بمانید تا در این سفر هیجانانگیز شما را راهنمایی کنیم. با انجام این کار سئو و خوانایی مطلب به طور قابل توجهی بهبود مییابد و درک مخاطب از متن نیز آسانتر خواهد شد.
بنابریان همه ما موافق خواهیم بود که گوگل علاقه مند به نمایش بهترین نتایج به کاربران است. گفتیم که لینک سازی خارجی یکی از موثرترین روشها در سئو آف پیج است که محبوبیت بالایی هم دارد ولی عدم آگاهی از اصول و استانداردهای آن میتواند موجب جریمه سایت و حذف از نتایج جستجو شود. اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید. PBN یا (Private Blog Network)، یکی از تکنیکهای سئو کلاه خاکستری محسوب می شود، پس باید با دقت از آن استفاده شود. در این تکنیک شبکه ای از وبلاگ ها یا وبسایت ها برای وبسایت اصلی ایجاد می شود و در آن ها برای سایت لینک سازی انجام می شود.
بهتر است در هر زمینهای که هستید تولید محتوا را شروع کنید و در گوگل این میتواند رمز موفقیت شما باشد. متن لینک باید کاملا شفاف و واضح انتخاب شود تا کاربر در هنگام کلیک کردن بداند که انتظار چه محتوایی را داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که صحت و کارایی تمام لینکها را بررسی کنید تا از خطاهای 404 و لینکهای شکسته اجتناب شود. چرا که چنین خطاهایی هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو ناخوشایند است. استفاده از جملات کوتاه و واضح و پاراگرافهای کوتاه به قابلیت خوانش محتوا کمک شایانی میکند.
برای اینکه در نتایج سرچ گوگل، با عبارات بیشتری رتبه بگیرید نیاز به عبارات کلیدی بیشتر و نیاز به محتواهای سئو شده بیشتر دارید. پس به صورت جداگانه در مورد تحقیقات کلمات کلیدی ، روش های مختلف آن + یک تمرین عملی خواهیم پرداخت. همچنین اگر هنوز فکر میکنید به طور کامل با کلمات کلیدی lsi آشنا نشده اید ، مقاله کلمات کلیدی lsi فرین آکادمی را بخوانید. در نگاه اول از نظر کسانی که پروژه سئو انجام نداده اند، لانگ تیل کیورد ها خوب نیستند و کلمات کلیدی خیلی بهتر هستند. برای مثال به طور کلی ما قصد داریم با کلمه کلیدی “سئو” در گوگل رتبه بگیریم. در این بخش به توضیح بخش های مختلف و اصطلاحات مختلف مربوط به کلمات کلیدی میپردازیم تا ادامه بحث را بهتر و عمیق تر درک کنید و بتوانید استفاده کنید.
یکی از نکاتی که در گذشته خیلی مورد توجه قرار نمیگرفت و اخیرا دارای اهمیت زیادی شده است نرخ تبدیل است. با تحلیل همین آمار میتوان به این نتیجه رسید که با رشد یک پلهای در نتایج گوگل؛ میتوان ۳۰% ترافیک بیشتری کسب کرد. اگر می خواهید برای سایت خود ترافیک جذب کنید، سئو یک الزام مطلق است. طبق یک مطالعه که اخیرا منتشر شده است؛ ۵۷٫۸ درصد از کل ترافیک وبسایتها از گوگل سرچشمه می گیرد. قبل از اینکه وارد خلاصه آموزش سئو شویم میخواهم شما را با رویکردهای درآمدزایی از سئو آشنا کنم. من مهدی محمدی هستم و از شما دعوت میکنم تا پایان آموزش رایگان و صفر تا صد سئو با من همراه باشید.
بنابراین قدرت یک عنوان و توضیحات متا را در سئو را دست کم نگیرید! عنوان هایی بنویسید که واضح و جالب باشند و از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنند (چیزی که مخاطبان جستجو میکنند). به همین دلیل است که یک رابطه خوب بین سئو و محتوای عالی ضروری است! گوگل یکی از پویاترین سرچ انجینهایی است که به همین خاطر باید آموزش سئو آن را جدی بگیرید. این موتور جستجو به صورت هفتگی یا حتی روزانه آپدیتهایی را برای ارتقا عملکرد هسته خود اعمال میکند.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی میتوانید url سایت خود را وارد کنید و بهترین پیشنهادات را به دست آورید. بنابراین، برای بهبود رتبه سایت در گوگل باید محتوایی تولید کنیم که متناسب با Search Intent یا هدف جستجوی کاربران باشد. مثلاً برای عبارت “خرید بلیط” باید صفحه اختصاصی با لینک مستقیم به صفحات فروش و پرداخت در نظر بگیریم. گوگل حتی متناسب با عبارت جستجو شده، تشخیص میدهد باید نتایج وب، تصویر یا ویدیو نمایش داده شود. پس هرچه Search Intent کاربران را بهتر درک کنیم و محتوایی متناسب با آن تولید نماییم، موفقیت بیشتری در گوگل خواهیم داشت. در سئو سایت نیاز داریم تا دادههای بسیاری را مثل دادههای سایت، دادههای لینک سازی خارجی، رقبا و … را زیر نظر بگیریم.
با تکرار و کسب تجربه می توانید در سئو کردن محتوا دارای مهارت زیادی شوید. در صورتی که نیاز به خدمات سئو محتوا یا به صورت کلی تر سئو داخلی سایت دارید، می توانید با ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید. فرض می کنیم که شما قصد نوشتن محتوایی درباره موضوع سئو داخلی چیست دارید. اولین قدم جستجوی این عبارت در موتور جستجوی گوگل و مشاهده نتایج آن است. این موارد را در جلسه بعد توسط افزونه سئو نیز به شما آموزش خواهیم داد. بهاینترتیب با استفاده از روشهای بهتری میتوانید لینکها را قرار دهید.
سئو کردن محتوا خیلی ساده است؛ کافیست هنگام نوشتن محتوا، تکنیکهایش را رعایت کنید و یک محتوای سئو شده رو سایتتان بارگذاری کنید و تحویل گوگل بدهید. استفاده از کلمات کلیدی در عنوانهای اصلی باعث بهبود کیفیت سایت میشود. برای این کار عنوان اصلی را با هدینگ یک (H1)، تیترهای اصلی را با (H2) و زیر شاخههای آنها را با (H3) و (H4) و… مشخص کنید. عنوان ها یک جنبه اساسی و کارساز در سئو هستند اما اغلب اوقات نادیده گرفته می شوند. تگ های هدر یا برچسب های سربرگ (Header tags)، تگهای HTML هستند که از H1 تا H6 متغیر می باشند و برای ایجاد یک طرح کلی (outline) و افزودن ساختار به مقاله یا پست وبلاگ به کار می روند. استفاده درست از عناوین می تواند به گوگل کمک کند تا موضوع اصلی مقالات طولانی را تجزیه و تحلیل کند.
محتوا و سئو همیشه در کنار هم هستند و هر دو به یک میزان بر موفقیت سایت شما تاثیر می گذارند. افراد از موتورهای جستجو استفاده می کنند تا برای سوال های خود پاسخی بیابند یا راه حلی برای مشکلاتشان پیدا کنند. طبیعتا، موتورهای جستجو مرتبطترین محتوایی را که می توانند پیدا کنند به آنها ارائه می کنند. یکی از بخش های مهم سئو داخلی، داشتن محتوای سئو شده در سایت است. به طور خلاصه سئو کردن محتوا به معنی تولید و بهینه سازی محتواییست که پتانسیل کسب رتبه بالا در موتوهای جستجو را داشته و می تواند ترافیک زیادی از نتایج جستجو کسب کند. ابزارهای تجاری نظیر SEMRUSH و Ahref به شما کمک میکند اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص متوسط تعداد کلمات موجود در صفحات برتر و یا ساختار لینکهای داخلی و خارجی این صفحات به دست آورید.
مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم میتوانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید.
محتوا و سئوی خوب در کنار هم تشکیل دهنده یک سایت پربازدید و موفق هستند. اگر محتوای با کیفیتی را که موتورهای جستجو از شما می خواهند نداشته باشید، احتمال دارد سایت شما رتبه پایینی داشته باشد و تعداد کسانی که از مطالب آن استفاده می کنند کم باشد. در عین حال، اگر خریداران مورد نظر شما قادر به پیدا کردن سایتتان در هنگام جستجو نباشند، حتی اگر بهترین محتوا را داشته باشید، نمی توانید سودی کسب کنید. یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقهبندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح میکنند.
البته مشاهدات و بررسیهای مختلف توسط مجموعههای مختلف به اعداد مختلفی نظیر حداقل ۲۴۰۰ و ۲۰۰۰ کلمه رسیدهاند. به طور کلی هرچه یک موضوع را از زوایای بیشتری پوشش دهید تعداد کلمات مقاله بیشتر خواهد شد و شانس رتبه گرفتن بیشتر خواهد بود. محتوای تولید شده توسط شما توسط کاربران دیده نخواهد شد مگر اینکه از تکنیکهای سئو محتوا استفاده کنید. دکمههای به اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی ابزارهایی هستند که به کاربران وب سایت یا وبلاگ شما امکان می دهند محتوای شما را به راحتی در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. این دکمهها میتوانند به شما در افزایش ترافیک وب سایت، ایجاد آگاهی از برند و افزایش تعامل با مخاطبان کمک کنند.
اگر بخواهید متن پاراگرافها را جاستیفای کنید که نوشتهها از دو طرف برابر باشند میتوانید از دکمه Alt+Shift+J استفاده کنید. چنین جملاتی که دارای معرفی جامع باشد ازنظر سئو بسیار خوب و پسندیده است. تا آنجایی که ما اطلاع داریم گوگل روی کلماتی همانند معرفی جامع، معرفی کامل و آموزش کامل تأثیرات بهتری در سئو گرفته است. اگر شما در این لحظه روی دکمه “پیشنمایش” کلیک کنید میتوانید تا همینجایی که عنوان را نوشتهاید مشاهده کنید. آیا تا به حال آرزو کردهاید که بتوانید یک کمپین بازاریابی واقعی و بودجه آن در دسترس شما باشد تا این کار را واقعا تست کنید؟ با چالش بازاریابی آنلاین گوگل میتوانید این کار را کنید. این چالش شما را با خیریههایی که به کمک در بازاریابی آنلاین نیاز دارند، جفت میکند.
یک صفحه فرود، صفحه دارای محتوای مرتبطیست که قرار است در جستجوی یک کلمه کلیدی به کاربران نمایش داده شود. چنین صفحه ای می تواند یک صفحه مستقل بوده یا یک پست بهینه سازی شده در وبلاگ سایت باشد. مطمئن شوید که کاربران پس از مشاهده صفحه فرود، ترغیب به مشاهده سایر بخش های سایت گردند. همچنین دقت کنید که برای هر کلمه کلیدی، یک صفحه فرود مرتبط وجود داشته باشد. در یک سری جلسات نیاز است تا آموزش سئو آنلاین و در حضور استاد و به صورت کلاس وبینار ببیند تا شکل آموزش سئو برای ایشان تثبیت شود. پس تا دیر نشده و دوره پرتقاضای آموزش سئو و بهینه سازی سایت حضوری و غیرحضوری مون پر نشده اقدام به ثبت نام کنید .
ناصر رسولی متخصص سئو اهل ارومیه