تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تبدیل مشتریان2023-11-28
تبلیغات پولی: راهی سریع و مؤثر برای رشد کسبوکار یکتانت
مایل هستید 6 راهکار برتر و سودآور را باهم بررسی کنیم؟ پس در این بخش همراه ما باشید. اگر شما هم با مشکل رفع محدودیت کامنت اینستاگرام مواجه شدهاید، ممکن است دلایل مختلفی مثل استفاده نادرست از اپلیکیشن، فعالیتهای مشکوک یا تغییرات الگوریتم اینستاگرام باعث بروز این مشکل شده باشد. این محدودیتها میتوانند تجربه کاربری شما را تحت تاثیر قرار دهند و مانع از ارسال کامنتها در پستهای دیگران شوند. با مشغول به کار شدن در هر یک از این مشاغل، میتوانید بهترین درآمدها را از شغلهای بسیار مناسبی به دست بیاورید. بهتر است میمهای مرتبط و منحصربهفردی را در راستای تبلیغات محصولات و خدمات خود در این پلتفرم منتشر کنید. برای مثال یک کد QR در کارتهای ویزیت و تراکتهای خود قرار دهید که مخاطبان را مستقیم به صفحه اینستاگرام شما هدایت کند.
در کپشن پست و در استوریها از «فراخوانی به اقدام» (Call To Action | CTA) استفاده کنید. در تصویر زیر از کاربر خواسته شده که با بالا کشیدن استوری اطلاعات بیشتری کسب کند. رویدادهای آنلاین می توانند راهی عالی برای ارتباط با مشتریان جدید و ایجاد تعامل با مشتریان فعلی شما باشند. برای استفاده از AR و VR در اینستاگرام، می توانید از ابزارهای مختلفی مانند Spark AR Studio استفاده کنید.
ارتقای نرخ تبدیل پیج فروشگاهی در اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟
استفاده از چنین بستری برای انجام تبلیغات میتواند به صاحبان کسبوکارهای مختلف کمک کند تا آگاهی از برند را افزایش داده و راندمان فروش خود را ارتقا دهند. تبلیغات در اینستاگرام تاثیر زیادی در رشد کسبوکار دارد؛ چراکه موجب افزایش آگاهی از برند، وفاداری مشتریان و در نهایت فروش بیشتر میشود. اگر به دنبال راهکاری سریع برای افزایش دیدهشدن و توجه به پروفایل خود در اینستاگرام هستید، تبلیغات در این پلتفرم میتواند یک گزینه مناسب باشد.
انواع تبلیغات اینستاگرامی + کاربرد
مدیریت بودجه تبلیغاتی و انتخاب پیشنهاد قیمت مناسب برای هر کلیک یا هر هزار نمایش یکی از مهمترین نکات برای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام است. انتخاب پیشنهاد قیمت مناسب میتواند تأثیر زیادی در میزان دسترسی به تبلیغات شما و موفقیت کمپین داشته باشد. در ادامه، به بررسی انواع تبلیغات در اینستاگرام، استراتژیهای موفق، ابزارهای بهینهسازی و روشهای افزایش بازدهی تبلیغات میپردازیم. به این ترتیب، اگر به دنبال افزایش فروش، جذب مخاطبان بیشتر و ساختن یک برند قوی در فضای دیجیتال هستید، تبلیغات در اینستاگرام یک ابزار قدرتمند برای شماست. برای استفاده از امکان Instagram ads، لازم است که ماهانه مبلغی را پرداخت کنید. شما همچنین میتوانید با همکاری با اینفلوئنسرها و کسبوکارهایی مثل تاجرباشی، برند خود را در این پلتفرم تبلیغ کنید.
راههای متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسبوکار خود انتخاب کنید. اگر به دلیل هزینههای تبلیغات پولی از اجرای کمپینهای تبلیغاتی منصرف شدهاید، شاید وقت آن رسیده که در تصمیمتان تجدید نظر کنید. در دنیایی که حدود ۲۷ درصد از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام میشود (Tidio)، چشمپوشی از تبلیغات پولی یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه!
در نکسوس, با استفاده از دادههای تحلیلی و الگوریتمهای پیشرفته, بهترین ترکیب کانالها و زمانبندی مناسب برای حداکثر اثربخشی انتخاب میشود. با رشد محتوای ویدئویی در شبکههای اجتماعی، اینستاگرام نیز به طور فزایندهای بر ویدئوهای کوتاه تأکید میکند، به ویژه با معرفی ویژگیهایی مانند ریلز (Reels). این قابلیت به برندها این امکان را میدهد که محتوای تبلیغاتی خود را به روشی خلاقانه و جذابتر به نمایش بگذارند. ویدئوهای کوتاه در ریلز به دلیل تاثیرگذاری بالاتر و قابلیت اشتراکگذاری بیشتر، به سرعت در حال محبوبیت هستند. پیشبینی میشود که در آینده، ویدئوهای تبلیغاتی در اینستاگرام نسبت به دیگر فرمتها بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.
برای جلب توجه مخاطبان، تبلیغات شما باید به افرادی که در محدوده جغرافیایی شما زندگی میکنند، نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر در اصفهان هستید، نمیتوانید انتظار داشته باشید که مشتریانی از تبریز هستند به شما مراجعه کنند. بنابراین، بهترین راه برای افزایش فالوور و جذب مخاطبان، تبلیغ در پیجهای تخصصی است. این پیجها ممکن است دارای فالوور کمتری باشند، اما تبلیغات در آنها به دلیل انطباق بیشتر با مخاطبان هدف، موثرتر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر یک پیج فروش محصولات ورزشی دارید، تبلیغات خود را در پیجهای مرتبط با ورزش و تناسب اندام انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.
هر سوالی درباره این موضوع داشتید، حتماً در کامنتها با ما به اشتراک بگذارید. وقتی شات میشوید، ممکن است افراد جدید در پستها یا دایرکت برای شما پیام بگذارند. برای ایده گرفتن میتوانید از مقاله ایده تولید محتوا برای اینستاگرام ما استفاده کنید. اگر چیزی را واقعاً دوست ندارید یا از آن استفاده نکردهاید، بهتر است آن را شات نکنید.
به عنوان مدیر یک کسبوکار اینترنتی، چگونه کاربران خود را به صفحه فرود موردنظر منتقل میکنید؟ تجربه و راهکار خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. اگر در کسبوکار خود از SMS مارکتینگ استفاده میکنید، با قرار دادن پیشفرض روی Text، به مرور زمان میتوانید یک لیست شماره از کاربران کسبوکار اینترنتی خود تهیه کنید. اگر کاربران برای دریافت اطلاعات یا پشتیبانی بخواهند با شما تماس بگیرند، کافی است بر روی این دکمهها کلیک کنند؛ البته این در صورتی است که شما تنظیمات تماس خود را به درستی انجام داده باشید! شماره تماس، ایمیل و آدرس فروشگاه خود را در بخش تنظیمات صفحه تجاری درج کنید تا کاربران بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. ظرفیت هر پست برای هشتگ ۳۰ است اما با استفاده از ۳۰ هشتگ احتمالا به سراغ هشتگهای نامرتبط میرویم.
بیشتر بلاگرها برای افزایش شهرت و بازدید محتوای ویدیویی که تولید کردهاند، از اینستاگرام برای تبلیغ کارشان استفاده میکنند. در این نوع تبلیغ، ویدیوهای خلاقانهای تهیه میشود که به طور مستقیم در پیج مورد نظر منتشر میشود. این محتواها معمولا بعد از مدت زمان مشخصی یا رسیدن به تعداد بازدیدهای مورد نظر از پیج حذف میشوند. با استفاده از این نوع تبلیغ، میتوانید به شیوهای جذاب و پویا، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید.
با کلیک بر روی آن پست شما به استوری منتشر میشود و فالوورهایتان با کلیک بر روی آن، وارد آن پست میشوند. در این استوری به راحتی میتوانید از استیکرهای مختلفی برای جذابتر کردن و افزایش تعامل استفاده کنید! در پایان پست خود هم از کاربران بخواهید برای دیدن صفحه فرود، بر روی لینک پروفایل کلیک کنند. میمها، ویدیوها یا تصاویری هستند که بههمراه یک پیام متنی در شبکههای اجتماعی منتشر میشوند.
سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. برای مثال، اگر عبارت «رزرو هتل در کیش» را جستجو کنید، تبلیغات سایتهایی مثل اسنپتریپ یا فلای تودی در نتایج نمایش داده میشود. زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با خواستهتان را در اینترنت جستجو میکنید، ممکن است نتایج جستجو شامل ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات پولی باشد که بهطور برجسته در موتور جستجوی گوگل ظاهر میشوند. بودجه تبلیغات پولی عامل مهمی در تعیین جایگاه و مدت زمان نمایش تبلیغ شما است. هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود. اگر میخواهید در این قابلیت و بقیه ترفندهای اینستاگرامی خبره شوید، از دورههای ادمینی دیدوگرام استفاده کنید.
اگر مورد دوم را انتخاب نمایید، در این حالت باید موارد مختلفی مثل تصاویر، CTAها و مواردی از این دست را آپلود کنید و Ads Manager طرحهای مختلفی را با کمک آیتمهای آپلودی شما تست میکند. اینستاگرام انواع مختلفی از تبلیغات را ارائه میدهد که شامل تبلیغات عکس، ویدیو و استوری میشود. این تنوع به تبلیغدهندگان این امکان را میدهد تا مطابق با نیازهای خود، بهترین نوع تبلیغ را انتخاب کنند و از این طریق به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند. به طور کلی، تبلیغات در اینستاگرام میتواند مزایای زیادی داشته باشد، اما برای موفقیت در این پلتفرم، برندها باید با چالشها و مشکلات موجود آشنا شوند و استراتژیهای خود را بهطور مداوم بهبود دهند.
با رعایت این نکات، شما هم می توانید به موفقیت های بزرگی در اینستاگرام و فیسبوک دست یابید.این مقاله طولانی و جامع، یک راهنمای کامل برای موفقیت در اینستاگرام و فیسبوک است. با مطالعه دقیق این مقاله و به کارگیری راهکارهای ارائه شده، شما هم می توانید کسب و کار خود را در این پلتفرم های قدرتمند به موفقیت برسانید.امیدوارم این مقاله جامع مورد پسند شما واقع شده باشد. تبلیغات در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین استراتژیها برای تأثیرگذاری بر فروش است. پلتفرمهای مختلفی مثل اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و پینترست برای تبلیغات در دسترس هستند و شما میتوانید بسته به نیاز کسبوکار و مخاطب هدف خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. بر اساس دادههای جدید، کسبوکارهایی که از استراتژی چندکاناله استفاده میکنند، نرخ تعامل کاربرانشان تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. ترکیب پیامک، ایمیل، تبلیغات گوگل و شبکههای اجتماعی، اثربخشی بازاریابی مستقیم را به شکل چشمگیری بهبود میدهد.
در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد بهطور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. حالا که با اهمیت شات کردن آشنا شدید، وقتش است که یاد بگیرید چطور این کار را انجام دهید. بودجه روزانه به تبلیغ شما اجازه میدهد تا به طور نامحدود اجرا شده و هر روز تا مبلغ تعیین شده خرج شود. با انتخاب حالت کلی، میتوانید زمانبندی تبلیغات خود را به صورت دستی انتخاب کنید.
اگر شما یک هویت بصری خاص برای خود دارید که مخاطبان شما به خوبی با آن آشنا هستند، همیشه از آن در استوریهای خود استفاده کنید. بهترین عکس برای پروفایل یک حساب کاربری تبلیغاتی در اینستاگرام، عکس لوگوی برند شما است. از آنجایی که عکس در پروفایل اینستاگرام دایروی است، بهتر است که یک ورژن دایروی از لوگوی برند خود طراحی کنید. به علاوه، به این نکته توجه داشته باشید که عکس پروفایل در حساب کاربری اینستاگرام، قابل زوم کردن نیست و بنابراین، بهتر است که این تصویر فاقد جزئیات و کاملا مشخص و ساده باشد. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته میشود که شما برای دیدهشدن کسبوکار خود هزینه پرداخت میکنید.
به بیان ساده، اینفلوئنسر مارکتینگ شامل همکاری با اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا برای تبلیغ محصولات و خدمات یک برند است. اینفلوئنسرها به برندها کمک میکنند تا مخاطبان و مشتریان جدید جذب کرده و سطح فروش خود را افزایش دهند. اینفلوئنسرها با تاثیرگذاری خود میتوانند برند و محصولات شما را به فالوورهایشان معرفی کنند.
خدمات پس از فروش عالی می تواند به ایجاد تجربه خرید مثبت برای مشتریان و افزایش احتمال خرید مجدد آنها از شما کمک کند. از آنجا که مردم اغلب به افراد مشهور اعتماد بیشتری دارند، استفاده از تصاویر یا نامهای آنها در تبلیغات میتواند به شرکتها کمک کند تا بازار هدف خود را بهتر معرفی کنند. افرادی با علایقی مختلف که در اینستاگرام فعالیت میکنند و میتوانند جزء جامعه هدف شما باشند. بنابراین، نوع کسب و کاری که دارید مهم نیست، چون احتمالاً هر کدام از این افراد به خدمات شما نیاز خواهند داشت. با تعامل فعال با مخاطبان، می توانید ارتباطی قوی با آنها ایجاد کنید و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.
ما در مورد تصاویری صحبت می کنیم که واضح، واضح، و ترکیب بندی خوبی دارند و درک روشنی از نور، پالت رنگ و بافت دارند. ما در مورد تصاویری صحبت می کنیم که داستانی را بیان می کنند، احساسی را برمی انگیزند یا کنجکاوی را برمی انگیزند. بنابراین، روی یک دوربین خوب سرمایهگذاری کنید، در مورد اصول عکاسی بیاموزید، و از تجربه سبکهای مختلف ویرایش نترسید تا زمانی که سبکی را پیدا کنید که با زیباییشناسی برند شما همخوانی داشته باشد. با تصاویری با کیفیت بالا، به خوبی می توانید مخاطبان خود را مجذوب خود کنید و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. در پایان, میتوان نتیجه گرفت که تبلیغات در اینستاگرام به دلیل تنوع در نوع تبلیغات, هزینههای متغیر و مزایای فراوان, به یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی دیجیتال تبدیلشدهاست.
اینستاگرام کنترل کاملی نسبت به زمان اجرای تبلیغات هزینهای که برای آن در نظر گرفتهاید، ارائه میدهد. برای فروش بیشتر در پیج اینستاگرام نیاز داریم که فالورهای خود را اصولی جذب کنیم نه این که فالور فیک بخریم. راه و روشهای مشخصی برای جذب فالور در اینستاگرام وجود دارد که بدین شرح هستند. واحد تبلیغات چیکاو، صرفا منتشر کننده متن های تبلیغاتی است و تحریریه چیکاو هیچ مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد. در ادامه، به معرفی برخی از مهمترین ابزارها و تکنیکهای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام خواهیم پرداخت.
اینفلوئنسر به حسابهایی کاربری در فضای مجازی گفته میشود که تأثیرگذاری زیادی روی مخاطبان خود دارند. اینفلوئنسرها هم بر اساس تعداد فالوورها و هم بر اساس نوع فعالیتشان به دستههای مختلفی تقسیمبندی میشوند. ایجاد اعتماد در میان مشتریان یکی از مهمترین موضوعات روز بازاریابی و تبلیغات است. شما میتوانید با تهیهی یک مستند کوتاه و جذاب از کسب و کار، کارکنان و محل کار خود و به اشتراکگذاری آن در IGTV ارتباط صمیمانهتری با مخاطبان خود برقرار کرده و اعتماد آنها را جلب کنید. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد.
نرخ تعامل در اینستاگرام نشان دهنده محبوبیت بالای پیج در میان فالوورها و همچنین اعتبار کسب و کار است. از طرف دیگر به دیده شدن پیج، برندسازی و افزایش فروش هم کمک بسیار زیادی خواهد کرد. سادهترین روش درگیر کردن مخاطبان، استفاده از ابزار Question در استوری است. ممکن است این نظر با استفاده از Poll انجام شود که مخاطب پاسخ بله یا خیر بدهد. پس برای افزایش تعامل اینستاگرام، استفاده صحیح از استوری و امکانات آن را به خوبی یاد بگیرید.
در این روش، با استفاده از ابزارها و نرمافزارهای مختلف، میتوانید یک استوری زیبا و جذاب بسازید و محصولات را به کاربران اینستاگرام معرفی کنید. به این ترتیب، میتوانید با استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب، محصول یا سایت خود را بهتر معرفی کنید و تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان خود داشته باشید. همچنین، با افزایش تعداد فالوورها و لایکها، احتمال فروش بیشتر نیز افزایش مییابد. اما برای دستیابی به این هدف، باید به صورت هدفمند و استراتژیک تبلیغات خود را انجام دهید تا به نتایج مطلوب دست یابید. به همین دلیل، تبلیغات در اینستاگرام اهمیت بسیاری دارد و باید به آن توجه کنید. با تولید محتوای کاربردی و ارزشمند، می توانید مخاطبان خود را جذب کرده و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.
آژانس تبلیغات نکسوس با تیمی متخصص و رویکردی دادهمحور, این اصول را به کار میگیرد تا تبلیغاتی متمایز و نتیجهگرا برای کسبوکارها طراحی و اجرا کند. در دنیای پر رقابت امروز, داشتن استراتژی تبلیغاتی حرفهای, کلید رشد پایدار در اینستاگرام است. به همین دلیل، محتوای تبلیغاتی شما باید بهطور خاص به نیازها و علایق هدفگروهتان پاسخ دهد. به جای تولید محتوای عمومی، تمرکز خود را روی محتوای خاص و جذاب قرار دهید که مخاطبان را به تعامل و فالو کردن ترغیب کند. برندها برای باقی ماندن در رقابت و موفقیت در این پلتفرم باید خود را با تغییرات جدید وفق دهند و استراتژیهای خود را بر اساس روندهای نوین تنظیم کنند. آینده تبلیغات در اینستاگرام نه تنها برای کسبوکارها بلکه برای کاربران نیز فرصتهای جدیدی به همراه خواهد داشت.
این اقدام میتواند شامل خرید محصول، ثبت نام در یک سرویس، دانلود یک فایل و یا هر نوع اقدام دیگری باشد که یکی از اهدف اصلی فروشگاه محسوب میشود. این معیار به شما نشان میدهد که در یک بازهی زمانی معین، چقدر در کار خود موفق بودهاید و به هدف دلخواهتان رسیدهاید. به عبارتی، هرچقدر نرخ تبدیل بالاتر باشد یعنی فروش شما در پیج اینستاگرامی که دارید، بیشتر بوده است. با این مقاله از اینبو همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با نرخ تبدیل پیجهای فروشگاههای اینستاگرامی، روشهای ارتقای آن را نیز آموزش ببینید. در پست و استوری اینستاگرام خود میتوانید برندها، افراد و مکانهای مختلف را تگ کنید تا محتوای شما بیشتر دیده شود. این اقدام همچنین میتواند به شما کمک کند تا با افراد جدید ارتباط برقرار کنید و دنبال کنندگان جدیدی جذب کنید.
برگزاری مسابقات و رویدادهای موضوعی در اینستاگرام میتواند به شما کمک کند تا روابط با مخاطبان خود را تقویت کنید و مخاطبان جدید بیشتری جذب کنید. چت بات ها می توانند به شما کمک کنند تا به سؤالات و درخواست های مشتریان خود به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته پاسخ دهید. این امر می تواند به شما کمک کند تا ارتباط خود را با مشتریان بهبود بخشید و فروش خود را افزایش دهید. با پیروی از این نکات می توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهید. مطالعه ای نشان داده است که CTA های واضح و مختصر می توانند تا 30 درصد نرخ تبدیل را افزایش دهند.
با همکاری یکدیگر، میتوانید کمپینی ایجاد کنید که نتایج واقعی را به همراه داشته باشد و مشتریان جدیدی را به سمت برند خود جذب کند. معرفی برند و کسبوکار از طریق بستر اینستاگرام همان تعریف ماهیت تبلیغات در این شبکه اجتماعی است؛ اما آموزش تبلیغات در اینستاگرام ما را به سمت توجه به انواع تبلیغات در این شبکه اجتماعی هدایت خواهد کرد. تبلیغات در اینستاگرام برای افرادی که به دنبال نتایج سریع و کوتاهمدت هستند, بسیار مناسب است. این افراد عموماً توانایی مالی و تخصص لازم در زمینه تولید محتوای تبلیغاتی را دارند و میتوانند از این روش برای رسیدن به اهداف کوتاهمدت خود استفاده کنند. با این که تبلیغات در اینستاگرام میتواند به سرعت نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد، اما برای موفقیت در این زمینه نیاز به برنامهریزی دقیق و هدفگذاری مناسب است.
استراتژی تخفیف و پیشنهادات ویژه می تواند به مشتریان انگیزه دهد تا از شما خرید کنند. یک فروشگاه آنلاین به شما امکان می دهد تا محصولات یا خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید. فروشگاه آنلاین باید دارای طراحی کاربرپسند و ساده باشد و باید تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در اختیار آنها قرار دهد.
در پایان هر کدام از این کمپینها میتوانید نتایج را بررسی کرده و استراتژی خود را بر اساس این نتایج، مشخص کنید. هایلایت کردن استوری اینستاگرام به شما امکان ایجاد یک آرشیو از مهمترین استوریهایتان را میدهد. به علاوه، این آرشیو یکی از اولین چیزهایی است که مخاطبان شما پس از ورود به صفحهی اصلی حساب کاربری شما، خواهند دید. استوری اینستاگرام نوعی محتوای گذرا است و بنابراین، نیازی نیست که زمان زیادی برای ایدهپردازی یا طراحی بهترین اسلایدهای ممکن اختصاص دهید. استوریها به برندها و افراد اجازه میدهند تا با اختصاص دادن وقت کمتر به طراحی، خلاقیت بیشتری از خود نشان دهند. با این حال، این گفته به این معنی نیست که شما باید هویت بصری خود را فراموش کنید.
پاسخگو بودن شما این حس را به کاربران القا میکند که بهجای سروکار داشتن با یک پیج، با یک فرد ارتباط برقرار میکنند. همچنین پاسخ دادن به سوالها در کامنتها و پیام دایرکت به مخاطبان شما امکان میدهد تا خود را بخشی از کسبوکار شما بدانند و تعامل بیشتری با پیج شما برقرار کنند. راه دیگری که باعث افزایش تعامل پست و استوری شما در اینستاگرام میشود، استفاده از موسیقی های ترند و محبوب خصوصاً در ریلزها است. درس یکم به معرفی شبکههای اجتماعی و استراتژیها و تکنیکهای کاربردی در آنها میپردازد. در درس دوم شیوهها و ابزارهای بازاریابی برای کسب درآمد از شبکههای اجتماعی آموزش داده میشود. درس سوم مبحث تولید محتوا، ابزارهای آن و کاربرد هشتگ را بیان میکند و در نهایت درس چهارم اصول بازاریابی و سئو در شبکههای اجتماعی را بیان میکند.
مثلاً برای انتقال سادهٔ مفاهیم پیچیدهٔ تجاری میتوانید از تبلیغات ویدئویی استفاده کنید. همچنین، استفاده از استوری اینستاگرام برای تعامل مستقیم با مخاطب کاربردی است. اگر پوشاک تولید میکنید، سراغ اینفلوئنسرهای حوزهٔ فشن بروید و لباسهای خود را برای آنها ارسال کنید. میتوانید برای مخاطبانی که ازطریق آنها محصول شما را خریداری میکنند، یک کد تخفیف در نظر بگیرید. کاربران اینستاگرام به دنبال الهامگرفتن، سرگرمی یا کسب اطلاعات هستند؛ بنابراین اگر تبلیغات شما بهوضوح در حال تلاش برای فروش چیزی باشد، مخاطبانتان بهسرعت از آن عبور میکنند و توجهی نشان نمیدهند. لایک کردن کامنتهای دنبالکنندگان اکانتهای رقیب و همکار امکان آغاز تعامل با کاربران را برای شما فراهم میسازد.
استفاده از هشتگها سبب میشود پستهای اینستاگرامی شما قابل جستجو باشند و در نتیجه، افراد بیشتری پستهای شما را خواهند دید. پانزده ثانیهی اول ویدئوهایی که در IGTV به اشتراک میگذارید، در فید اینستاگرام شما به اشتراک گذاشته خواهند شد. بنابراین، ویدئوی شما در IGTV باید شروعی قوی داشته باشد تا مخاطب به ادامهی تماشای آن در IGTV ترغیب شود. این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید.
- {
- این شامل تعیین ویژگیهای جمعیتی, علاقهمندیها, رفتار آنلاین و نیازهای کاربران مرتبط با برند شما میشود. |}
- با داشتن یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام، شما میتوانید به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را به خرید و استفاده از محصولات شما تشویق کنید.
- این ویژگی به کاربران این امکان را میدهد که محصولات شما را به صورت مستقیم از داخل اینستاگرام خریداری کنند، بدون اینکه نیاز به رفتن به وبسایت داشته باشند. {
- گام آخر در تبلیغات از طریق استوریهای اینستاگرام، تعیین کردن میزان بودجهی در دسترس و اجرای کمپین تبلیغاتی است. |}
- همچنین، باید محصولات خود را به گونه ای قیمت گذاری کنید که برای مشتریان مقرون به صرفه باشد. {
- تبلیغی که سایرین برای شما انجام میدهند به مراتب قویتر از تبلیغاتی است که خودتان میکنید. |}
خطاهای رایج در بازاریابی مستقیم در گفتوگو با محمدحسین صیادنژاد
|}اما باید مراقب باشید که هر پلتفرم اجتماعی دارای خصوصیات خاص خود است و باید بهترین روشها و استراتژیها را برای هر یک از آنها اعمال کنید. به عنوان مثال، یکی از روشهایی که بدانیم چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم این است که اگر میخواهیم محتوای خود را در توتیتر تبلیغ کنیم، باید توجه داشته باشید که از متن و نوشتههای جذاب استفاده کنید. بسیاری از افراد ادعا میکنند دارای پیجهایی با فالوورهای بالا و پرتعامل هستند، اما واقعیت این است که تعامل و فعالیت کاربران آنها بسیار کم است. برای جلب توجه الگوریتم اینستاگرام و دیده شدن در اکسپلورر، باید کاربران را به فعالیت و تعامل بیشتری تشویق کرد. یکی از اهداف افرادی که در حال تبلیغات در پیجهای اینستاگرام هستند، افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان سایت یا افزایش دانلود اپلیکیشن در استورها یا گوگل پلی است.
با توجه به تعداد زیاد کاربران این پلتفرم و امکان هدفگیری دقیق مخاطبان, کسب وکارها میتوانند با اجرای کمپینهای تبلیغاتی موثر, نرخ بازگشت سرمایه بالایی را تجربه کنند. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بصری، به کاربران این امکان را میدهد که از طریق تصاویر و ویدیوها به راحتی با محتوای تبلیغاتی ارتباط برقرار کنند. این نوع محتوا میتواند به سرعت توجه مخاطبان را جلب کند و احساسات آنها را برانگیزد، که این امر به نوبه خود به افزایش کارایی تبلیغات کمک میکند. ارزیابی عملکرد تبلیغات اینستاگرامی به برند ها کمک میکند تا بفهمند تبلیغاتشان چقدر موفق بوده و چگونه می توانند آن را بهبود دهند.
از جمله این ابزارها میتوان به قابلیت درج لینک در بیو، استوری و IGtv اشاره کرد. در این مقاله به بررسی راهکار انتقال کاربر از اینستاگرام به صفحه فرود سایت پرداختیم که با استفاده از آنها میتوانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. اینستاگرام یک قابلیت کاربردی دیگر در بخش دکمههای فراخوان خود تهیه کرده است؛ دکمه فراخوان خرید! این قابلیت به شما کمک میکند تا بتوانید لینک دلخواه خود را به همراه نوع خدمات موردنظر (لیست خدمات را اینستاگرام به شما ارائه میکند و میتوانید انتخاب کنید) انتخاب کنید. کاربران هنگامی که وارد صفحه اینستاگرام شما میشوند، در نگاه اول بیوی شما را میخوانند. اگر اطلاعات شما بتواند نظر آنها را جلب کند، به سراغ پستها و استوریهای شما میروند!
اگر کار شما فروش تجربه است، میتوانید محتوای خود را به هدف اصلی کسب و کار خود مرتبط کنید. تبلیغات شاپینگ، یکی از روشهای تبلیغات پولی ترکیبی است که به راحتی به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا میکنید. تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات پولی گفته میشود که در آن، محتوای تبلیغاتی از نظر ظاهری با محیط یا بستری که در آن قرار دارد هیچ تفاوتی ندارد. اگر با مفاهیمی مانند پرسونای مخاطب یا تقسیمبندی بازار آشنا باشید، راحتتر متوجه میشوید که چطور هدفگذاری دقیق میتواند نتایج را بهبود ببخشد و تبلیغات را از یک بازی شانسی به یک استراتژی هدفمند تبدیل کند. از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمیتوان گفت که کدام یک برتر از دیگری است.
بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام